Najnoviji akcijski triler Nitko zamislite kao drskog brata i sestru Johna Wicka (2014.) – oba filma dijele sličnu nagradu o osveti “Zabrljali su s pogrešnim tipom”, uključuju krznenog pratitelja (ovaj put to je mačka) i koriste ruski kriminalni “sindikat” kao svoje protivnike. Ali to nisu jedine paralele – oba filma imaju akciju od početka do kraja, duhovit scenarij, stilski su fotografirani i imaju ubojitu izvedbu svojih glavnih aktera.

Film nas upoznaje s Hutchom Mansellom (Bob Odenkirk) kao obiteljskog čovjeka blagih manira, previdivog oca i supruga, čiji je glavni moto pokoran život bez promjena.

Hutch obavlja svakodnevni posao u radnji alata i kalupa, hvata javni prijevoz do posla i s posla te živi prilično monotono. Vidimo ga kako prolazi iz dana u dan, kroz dobro uređenu montažu, ispiranje i ponavljanja. Hutch je tip koji uzima životne rituale zdravo za gotovo i nikad se ne gura naprijed. Predstavljen je kao patetično prenemagalo, to se može vidjeti na dan odvoza smeća (svakog utorka), kada Hutch kasni sekundama dok vozi kantu za odvoz i kroz njegovu interakciju s radnim kolegama. Na Hutcha gleda s visine njegov šef i tast Eddie (Michael Ironside), unatoč tome što je stariji čovjek želio da mu zet uspije. Dakle, Hutch Mansell je običan, neugledan, nevidljiv, NITKO.

Međutim, njegova turobna stvarnost narušena je kada je usred noći dvoje naoružanih lopova novaka provalilo u obiteljski dom. Hutch ima priliku uzvratiti udarac, ali ne pruža otpor, nadajući se da će prevaranti uzeti ono što žele i mirno otići. To čini kako bi spriječio bilo kakvu ozbiljnu ozljedu. Njegov šesnaestogodišnji sin Blake (Gage Munroe) razočaran je svojim tatom jer nije pokušao napasti pljačkaše a Blake se barem pokušao fizički suprotstaviti zločincima.

Hutcku se čak ruga i njegov mačo susjed Jim (Paul Essiembre), a ismijava ga i njegov alfa šogor Charlie (Billy MacLellan), koji mu predaje pištolj da ga koristi u budućnosti. Zbog njega se osjeća kao nepristojan otac i suprug. Ali kad njegova mlađa kći Abby (Paisley Cadorath) shvati da su joj provalnici uzeli posebnu narukvicu Kiti Kat, to rasplamsava dugo tinjajući bijes i Hutchevu unutarnju ogorčenost, budeći njegove potisnute ubojite sposobnosti i tajnu mračnu i uspavanu prošlost.

Lociranje lopova nije veliki problem, jer Hutch, čini se, ima veliko oko za detalje, u kratkom roku pronalazeći počinitelje. Međutim, u svom kasnonoćnom putovanju kući, Hutch nailazi na grupu zastrašujućih, ljigavih mladića koji maltretiraju ženu (Megan Best) u autobusu i odlučuje se više ne biti promatrač.

Dolazi do snažne scene borbe u autobusu koja lomi kosti (duga oko osam minuta) i opipljiva je prekretnica u priči. Publika može vidjeti Hutcha kako se preobražava, odbacujući svoj svakodnevni “tata stil” i pretvarajući se u smrtonosnog i opasnog osvetnika. Scena u skučenom autobusu čini akciju intimnijom i intenzivnijom.

Iako je velik dio akcije hiperstiliziran à la John Wick, pomalo je i krepkiji, mračniji, siroviji i malo apsurdniji. Film kulminira propulzivnim i smiješnim završnim činom prepunim eksplozivne pucnjave i pomalo apsurdnim pokoljem. Nasilje je grubo i mekano u isti tren, ali privlačno. Kao što se moglo očekivati, sekvence radnji su neumoljive, dinamički odlično izvedene i precizno snimljene. Uključuju sve, od brutalnih zamki za bombe, turbulentnih potraga za vozilima, krvavih propucavanja i dvoboja uz odlično baratanje borilačkim vještinama.

Uzdižuće fantastično jurcanje akcije diže neprestano film iz brzine u novu brzinu s povremenim zastojima samo kako bi produbio priču. “Nitko” nije klasični akcijski film napunjen adrenalinom s pulsom i energijom. Film se ne pretvara da je nešto što nije i ima u sebi taj zanimljiv spoj realnog (što je uistinu realno) i pretjeranog mačizma koji je zapravo izuzetno pažljivo doziran. Nakon što se vratolomni  tempo ubrza i film dobije na dinamici, juri više od 90 minuta, jedva usporavajući kako bi odahnuo na trenutak.

Vrlo solidan i čvrst akcijski film prepun humora služi kao čvrst temelj za stvaranje zvijezde od Boba Odenkirka. Pomaknite se Jason Statham, Kean Reeves i Liam ​​Neeson, u bloku je novi udarač, a zove se Bob Odenkirk.