Znanost
Otkriveno da jedan dodatak prehrani smanjuje agresiju do 28%
Ostanite mirni i probajte omega-3. Masne kiseline, dostupne kao dodaci prehrani putem kapsula ribljeg ulja i za koje se smatra da pomažu u mentalnom i fizičkom blagostanju, također bi mogle smanjiti agresiju, prema nedavnoj studiji.
Ova otkrića nisu došla niotkuda: omega-3 je ranije povezivana sa sprječavanjem shizofrenije, dok se smatra da agresija i antisocijalno ponašanje djelomično proizlaze iz nedostatka prehrane. Ono što jedemo može utjecati na kemiju našeg mozga.
Istraživači sa Sveučilišta u Pennsylvaniji temeljili su se na ranijim, manjim studijama o učincima suplementacije omega-3 na agresivnost. Njihova meta-analiza promatrala je 29 randomiziranih kontroliranih ispitivanja na ukupno 3918 sudionika.
U svim ispitivanjima pronađen je skroman, ali zamjetan kratkoročni učinak, što znači smanjenje agresije do 28 posto u više različitih varijabli (uključujući dob, spol, medicinsku dijagnozu te duljinu i dozu liječenja). Štoviše, smanjenje agresije uključivalo je i reaktivnu agresiju (kao odgovor na provokaciju) i proaktivnu agresiju (unaprijed planirano ponašanje). Prije ove studije nije bilo jasno mogu li omega-3 pomoći kod ovih različitih vrsta agresije.
-
Knjigeprije 3 tjednaAgatha Christie: Pas smrti
-
Knjigeprije 1 tjedanUpoznajte Brona – Strip o stvarnom štencu koji će vam osvojiti srce!
-
Izložbeprije 2 tjednaOtvorenje bajkovite izložbe slika Natalie Berezine u Galeriji Pik u Rabu
-
Knjigeprije 2 tjednaSrce bez milosti – Isabel Ibañez
-
Znanostprije 3 tjednaPopularni zaslađivač može povećati rizik od moždanog udara i oštetiti moždanu barijeru
-
Znanostprije 2 tjednaNove spoznaje o biologiji pčela mogle bi ublažiti globalnu nestašicu meda
-
Znanostprije 3 tjednaOkus sjećanja: Kako hrana koju jedemo oblikuje našu sposobnost pamćenja
-
Znanostprije 2 tjednaKombinacija proteina iz krvi čegrtuša 10 puta je učinkovitija od postojećih protuotrova
